Media forum

ОНЛАЙН СЕМІНАР: МЕДІАГРАМОТНІСТЬ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ БОРОТЬБИ З МАНІПУЛЯЦІЯМИ І ФЕЙКАМИ

image
МЕДІАГРАМОТНІСТЬ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ БОРОТЬБИ З МАНІПУЛЯЦІЯМИ І ФЕЙКАМИ Такою є тема навчального онлайн семінару, проведеного сьогодні, 20 січня, Укртелерадіопресінститутом за підтримки Держкомтелерадіо та ГО "Центр розвітку "МЕДІАФОРУМ". У заході для редакторів та творчих працівників засобів масової інформації, пресслужб центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ), науковців, узяли участь більше 70 слухачів, які комунікували завдяки додатку ZOOM.
Медіа тренер Віктор Рибаченко, віце-президент Асоціації політичних психологів України, викладач Укртелерадіопресінституту, заслужений працівник культури України присвятив свій виступ темі розпізнання  маніпуляцій та інших технологій психологічного впливу , а також методикам і цілям створення фейків та інших спотворень медіа текстів. Адже, як зазначав спікер, саме розуміння цих технологій необхідне для сприйняття медіа текстів на високому рівні медіа культури, притаманній творцям медіа продуктів. Такою і є, власне, сама аудиторія даного навчального онлайн семінару. А відтак, на прикладах новин ЗМІ викрив маніпулятивний зміст і добір фактів, коментарів, якими оперують працівники окремих медіа задля досягнення мети їхніх власників. Пояснюючи елементарні принципи класифікації так званих чорного,сірого і білого піару, методику закладення у підсвідомість споживача інформації тих чи інших пасток, Віктор Рибаченко зізнався: «Обожнюю чорний піар! Це садистське задоволення, коли на основі дійсних фактів, не покрививши істиною, завдаєш удару!». І розповів, як саме завдяки цій технології застосування саме чорного піару, але, і це ключовий момент, застосовуючи правдиві факти, можна досягти відповідного результату, скажімо, під час виборчої кампанії. А такий інструмент, як іронія, спікер семінару вважає найкращою зброєю і називає « м’якою рукавичкою, якою можна заїхати у шию, але елегантно».
Віктор Рибаченко виклав також механізми та можливі ефекти застосування інших видів піару, – так званих, сірого, рожевого, зеленого, коричневого, навів конкретні приклади в українському інформаційному полі, а також пропагандистських антиукраїнських ЗМІ. Образність мови, відвертість у судження, великий інформаційний і науковий масив знань, який виклав у ході семінару Віктор Рибаченко, підкорив аудиторію, викликав справді великий інтерес до подальших заходів Укртелерадіопресінституту, спрямованих на підвищення медіа грамотності працівників ЗМІ.
Модераторка навчального онлайн семінару Марія Дмитрієва, викладачка вищої категорії відділення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації з реалізації державних програм, національна експертка з гендерних питань надала учасникам семінару можливість провести короткі дискусії з медіа тренером, поставити йому запитання та отримати відповіді на них.